SEO pe capitolele
seo

SEO

Teoria ca teoria...dar nici practica nu ne omoară!

În SEO, nimic nu se compară cu puterea exemplului

Înainte să începem să vă povestim despre SEO – ce înseamnă, cum se face SEO, când, pentru cine și de ce, am dori să vă prezentăm un proiect de-al nostru pe care îl considerăm de succes, din mai multe motive. Clinica stomatologică Dentrust din Focșani (website – dentrust.ro) a apelat la serviciile noastre acum mai bine de un an. De atunci și până în prezent am lucrat în mod constant și susținut pe mai multe segmente, mai precis îmbunătățirea site-ului și a modului în care acesta transmite informațiile cerute de către utilizator. Cum am aflat care sunt acestea? Să nu credeți că le-am intuit, i-am lăsat pe utilizatori să ne spună ei de ce au nevoie.

Google Search Console și Moz Pro ne-au oferit toate răspunsurile. De aici, tot ce am avut de făcut a fost să structurăm site-ul astfel încât să îi oferim utilizatorului exact ceea ce caută în prim plan și să-l ajutăm să ajungă la informația respectivă în cât mai puține click-uri.

Precizăm că strategia SEO care ni s-a solicitat a vizat doar județul Vrancea.

Și, ca să nu vorbim doar vorbe, vă vom prezenta și cifrele. Mai jos am adăugat două grafice oferite de Google Search Console pentru a vedea creșterea înregistrată de Dentrust de când lucrăm cu ei. Nu vrem să pară că ne lăudăm....dar o facem. :D

Rezultate SEO - afisari
Rezultate SEO - clicuri
Motivul pentru care am ales să includem aceste două grafice separate este pentru că fiecare evidențiază un alt aspect – totalul afișărilor, respectiv totalul click-urilor.

Totalul afișărilor este un indicator care ne spune de câte ori a fost afișat site-ul în motorul de căutare pe anumite cuvinte cheie. La polul opus, totalul click-urilor ne spune de câte ori utilizatorul a dat click pe afișarea din SERP (Search Engine Results Page).

După cum sigur ați remarcat, există o diferență destul de mare între afișări și click-uri. Probabil vă întrebați – „de ce?” . Și noi ne-am pus aceeași întrebare...până când ne-am prins ce s-a întâmplat.

Pentru anumite cuvinte cheie am atins poziții foarte bune la nivel național. Cu alte cuvinte, atunci când un utilizator din București a căutat„implant dentar”, noi am fost afișati dar, pentru că suntem din Focșani, utilizatorul nu a dat click.

A ocupa o poziție bună în Google cu ajutorul SEO la nivel național este un lucru foarte bun dar, la fel ca în exemplul de mai sus, nu întotdeauna necesar. Clinica stomatologică Dentrust se află în Focșani - șansele ca un utilizator/potențial pacient să vină din alt județ până în Focșani, Vrancea sunt foarte mici. Cu ajutorul Google Analytics, am putut vedea harta click-urilor și locația exactă a utilizatorilor. Am inclus un tabel mai jos ca să înțelegeți mai bine la ce ne referim:

Rezulatte SEO - provenienta clicurilor

Rezulatte SEO - tabel cu judetele de unde am obtinut vizitatori
Am obținut toate aceste rezultate mulțumită strategiei SEO implementate pentru clientul nostru, dentrust.ro


Când să faci singur SEO vs. când să apelezi la o echipă de specialiști

Vă vom prezenta mai pe larg ce am făcut pentru a obține rezultatele de mai sus în următoarele capitole, unde vom detalia fiecare pas SEO pe care l-am urmat. De ce? Pentru că nu vrem să ținem totul pentru noi, vrem ca și TU să poți obține rezultate similare pentru afacerea ta.

De ce vă arătăm ce înseamnă SEO? Pentru că suntem de părere că oricine poate să facă SEO – o spunem cu toată seriozitatea. Nu trebuie să fii neapărat specialist, trebuie doar să ai un interes, să ai timpul necesar să înveți cele mai bune practici, să îți dorești să fii la curent cu noile schimbări și cerințe ale motoarelor de căutare și, nu în ultimul rând, să creezi conținut de calitate. SEO nu este o știință 100% exactă, tocmai de aceea trebuie să fii dispus să faci și experimente, cât mai multe și să înveți din ele.

Însă, în funcție de ceea ce îți dorești și de timpul pe care îl ai la dispoziție, sunt situații în care este mai bine să lași totul pe mâna unei echipe de specialiști ca tu să te poți concentra pe alte aspecte ale business-ului tău. Dacă alegi această rută, de obținerea vizibilității ne ocupăm noi.


Fă SEO pentru oameni

Vom încheia prin a puncta faptul că SEO, în esență, nu înseamnă altceva decât să-i oferi informația corectă utilizatorului. Țineți minte acest motto – fă SEO pentru oameni, nu pentru roboți sau motoare de căutare. Sigur, respectă recomandările date de Google și Moz, dar mereu să ai în minte persoana din spatele laptopului sau telefonului. SEO înseamnă și conținut de calitate superioară care reușește să țină utilizatorul cât mai mult timp pe site și să îi ofere informație de valoare.

Evaluare utilizator: 5 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță activă

Cum incepi sa faci SEO!

SEO Capitolul 1 : Cum începi să faci SEO?

Nu ne retragem cuvintele – este valabilă concluzia din materialul precedent – „fă SEO pentru oameni.” În continuare este cel mai important lucru. Cu toate acestea, trebuie să ținem cont puțin și de partea tehnică, adică ceea ce noi numim SEO pentru roboți. Vestea bună e că aici lucrurile sunt relativ simple, matematice, ușor de aplicat dacă știi câteva principii.